söndag 10 juni 2007

Visst ja...

Glömsk är jag, fast det vet ni redan.
Barfota-biten också.

Mina tygskor verkar slutligen ha gett upp nu. Och eftersom jag älskar dem så mycket så vill jag inte att de ska avlida. Så jag har låtit dem gå ner i halvtid, för att troligtvis rätt snart pensioneras, och därefter bara jobba lite då och då när de orkar.
Problemet med det är att jag i vanliga fall skulle ha använt mina tofflor. Faktum är att mina tofflor vinner över mina tygskor vilken dag som helst. Men det är omöjligt att faktiskt gå i mina tofflor. Sulan är sned som bara den, hej ryggont liksom.
Så jag måste skaffa nya tofflor. Problemet är alltså att jag nu inte har några skor som duger i den här värmen. Alltså har jag gått barfota.
Barfota är visserligen trevligt. Barfota FTW!

Men det är ändå sorgligt när sådant händer.
Nästan lika sorgligt som när bra böcker tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hi, please use a nick even if you go anonymous, it makes conversations easier.
Also, do attempt to be kind in your comments!