fredag 8 juni 2007

Och för att ha något som faktiskt kan vara vettigt också.

Jag börjar få The IB-scare nu.
I eftermiddags insåg jag att "Fan, till hösten är det på riktigt!"

I sommar får jag därför se till att göra följande:
1. Städa rummet. På riktigt. Med papperssortering och allt. Och röja skrivbordet.
2. Avsätta en hylla i bokhyllan/garderoben till skolpapper/skolböcker/pärmar för prov och anteckningar etc.
3. Investera i nya pärmar. En till vart ämne, till att börja med.
4. Nya block! Massa med nya block.
5. Och pennor med brunt bläck! För att jag älskade pennor med brunt bläck, och inte vet varför jag slutade skriva med dem. Fast jag tycker om mitt nuvarande pennskrin också...
Men det KAN inte vara fel med pennor med brunt bläck.
6. Mer nya block. Det kommer att behövas. -Jag vet redan att det är dumt att envisas med att skriva för hand när man skriver i den mängd jag gör. Men jag tycker om det också.
7. WHITEBOARD!!!
8. Dags-scheman ftw!

och för att faktiskt få de ämnen jag sökt,

9. Matte, massvis med matte, minst 3 ggr i veckan à 3h gången.

Önska mig lycka till. Och sparka på mig så jag faktiskt får det gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hi, please use a nick even if you go anonymous, it makes conversations easier.
Also, do attempt to be kind in your comments!