måndag 31 december 2007

Årets...

...ord: Nej, jag vet faktiskt inte.

...citat: "Sno din finger" är helt enkelt lysande, men den har ännu inte visat sig vara långlivad. Då är "Och ungefär en sekund att stänga munnen" en troligare kandidat. Även så är "Erika som i styrelseförslaget? Bra, vad heter du i efternamn?".

...festival: Hova Riddarvecka. Ingen diskussion.

...karaktär: Yaisu Mashiro hade kunnat vara en underbar karaktär, men nej. Madeleine Lilja vinner, efter en jämn kamp mot Rebecka Skog.

...karaktär(er) som inte spelas av mig: Awolen är läskig, fröken Teodora Grip är genomsnäll och furst Törnros ser ut som en ond version av jultomten. Sebastian Björnram har jag inte fått stifta närmare bekantskap med, men det verkar vara en underbar karaktär.

...rollspel: 2007 var året då rollspelandet fick stryka på foten och lajvandet fick ta över på riktigt.

...resa: Linköping/Stockholm, sista helgen i november. Ibland är det skönt att vara galen.

...förkortning: IB - International Baccalaureate. Bara det att jag kan stava till det. IB är det som konsumerat mitt liv.
Andra, dessvärre IB-relaterade, bubblare är GDC - Graphic Display Calculator och UCAS - Universities & Colleges Admissions Service. Framförallt UCAS.

...händelse: Skylten. Vår skylt i Visby, utanför resturang Nunnan. Eller att bli invald i SKuDs styrelse. På första aktiviteten rörande SKuD någonsin.
Eller helgen innan påsk, Katt och Långskånk och eldningsoskulden.
Det har varit ett händelserikt år.

...uppsats: Den där som vi fick skriva till Kim första dagen i skolan. Den där där vi skulle berätta om oss själva. Den var riktigt bra, och inte betygsatt och jag minns inte den. Jag vill ha den tillbaka.

...bok: När änglar dör. För att det är den enda bok jag kan minnas bara sådär som har gjort intryck på mig och som jag vet att jag har läst i år.

...skiva: The Ark, Prayer For The Weekend.
Har ni lyssnat på Absolutely No Decorum?!

...fetisch: Bitmärken är onekligen väldigt fina. Sålänge de inte sitter på mig.
Kalla händer i nacken och kli i hårbottnen är också bara bra.

...jobb: Musica Ignita. Världens bästa jobb.

...idol: Göran Hallmarken, spelar vevlira i bla Falsobordone.
(Utöver det har jag iår börjat mer eller mindre dyrka Emil Jensen, och min far är liksom en stående idol, han spelar inte i samma liga som de andra.)

...revival: Inya. Jag kom tillbaka. Det är en process, jag vet, men den är påbörjad. Startad. Initierad. Loud and obnoxious and non matching socks, here I come. (Det är nu ni kommenterar och frågar om jag inte redan nått åtminstone loud and obnoxious-stadiet.)

...penna: Som alltid, pennor med brunt bläck. Gammal obesvarad kärlek. Sådana pennor verkar inte finnas att köpa längre. Så det gäller inte för iår.
Årets penna är min underbara svarta bläckpenna.

...teveprogram: TV? Vad är det för ett dumt påhitt? Skärm med envägskommunikation?

...person: Med risk för att inte få en lugn stund. Niklas. Förklaring överflödig.
Bubblare: Kim Freimann, min mentor.

...konsert: Beslutsångest! Emil Jensen i Johanneskyrkan var bra, liksom Loke i Nordengravar, Stefan & Kim på Malmöfestivalen äger det mesta.
Själv har jag inte gett några minnesvärda konserter under 2007. Låtom oss hoppas att det blir ändring på det under 2008.

...ålder: 18. Snart myndig. Och för att vara ärlig så är jag lite rädd för det.

...fråga: Vill jag verkligen det här?
Bubblare: Vad ska jag göra med mitt liv?

Slutligen lite föraningar. Vilka kort har 2008 i rockärmen? Vad blir 2008 års...

...händelse?
Att fylla myndig kanske? Inte att fylla år just, utan mer det där att ha ett hundratal släktingar till att fira mig.

...resa?
Ska jag resa alls? Tror inte det. Blir nog det vanliga kajkandet runt Sverige, men det sker nästan alltid på impuls, så det räknas inte riktigt.

...ord?
Förhoppningsvis "Congratulations".

Den som lever får se.

Gott nytt år!

2 kommentarer:

  1. Mer Sebbe och mer bit utlovas till 2008, en god fortsättning och snart kommer vi till Skåne och ställer till det igen.

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år, kära Inya :)

    SvaraRadera

Hi, please use a nick even if you go anonymous, it makes conversations easier.
Also, do attempt to be kind in your comments!