måndag 12 oktober 2009

And the gentlemen...

Inya is now officially one of the gentlemen. And no, there have been no sexchange.
Däremot så är där en stor kör. En liten stor kör, i alla fall om man jämför med Heleneholm, och det gör man ju.
Jag sjunger nu med tenorerna. Varför? Det är en mycket bra fråga.
Där är flertalet anledningar, 1. Jag har ett oerhört stort röstregister och känner för att prova den nedre delen av det. 2. Det är det lägre registret som jag har använt mest det senaste året och därför det register jag är mest säker i. 3. Jag är förkyld, och det gör mitt högre register opålitligt. Mest för att jag inte övar tillräckligt. 4. Jag ville.
Anledning nummer fyra är nog den viktigaste. Och jag har ju som tur är rösten för det.
Dock kan man ju ställa sig frågan, ville jag för att jag har rösten för det, eller hade viljan uppstått även om denna mycket viktiga resurs saknats?

Harriet tycker att det är konstigt. *shrug*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hi, please use a nick even if you go anonymous, it makes conversations easier.
Also, do attempt to be kind in your comments!