torsdag 25 oktober 2007

*allmänt zombie-like sound*

Läkartid. Snarast.

Fast jag vill inte.
Jag har inte tid att vara sjuk. Jag har verkligen inte tid med det.

Kim förmanade mig om att inte gå till skolan imorgon om jag inte mådde bättre. Men det innebär ju att jag inte kan lajva i helgen (vilket jag tekniskt sett inte orkar, men jag vill.) Och jag missar ytterligare två lektioner. Vilket inte heller är så bra.
Men Kim sa det tidigare idag, när jag varnade om att jag riskerar vara hemma sjuk en längre period nu, att "the IB is like a marathon. One can not run a hundred-meters and expect to have their energy left. You have to be careful, inte bränna ut dig. Jag får känslan att du försöker springa hundra-meter väldigt ofta." Och det är ju rätt.
Jag fick också en förmaning om att vila upp mig under lovet, eller vila mig var nog vad som sades. "Om jag har förstått det rätt är du rätt dålig på det." Och det är ju rätt det med.

Jag har många järn i elden, men jag får nog ta och se över det. Med allt för många järn i elden har man ingen tid att smida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hi, please use a nick even if you go anonymous, it makes conversations easier.
Also, do attempt to be kind in your comments!