söndag 14 oktober 2007

Stardust med pojken på Torsdag. Trevligt trevligt.
Och studsande bollar, och massvis med beröm. Och jag har förtjänat det. Vartenda ord.
Jag är duktig, och hör sen.

Helgen blev bra, inga katastrofer som jag känner till.
Däremot resulterade den i lite betänkligheter från min sida, och jag tror inte att jag egentligen vill arrangera mer för Sverok.
Det är så mycket skitsnack bland folk, ett sådant hyckleri.
Och jag klarar inte med hyckleri och folk som inte säger vad de tycker om mig till mig. (Ärlighet, alltid ärlighet!)
På slaget härom när det nu var så diskuterades det vad som gjorde folk bittra när de arbetade med Sverok (Jag tror att poängen med diskussionen var att försöka reda ut hur man ska göra för att behålla eldsjälarna...) och jag vet ju att jag som ny inom förbundet blir lika förvånad hela tiden.
Där är en sådan massa så otroligt bittra människor, som när man lyssnar på dem låter som om de lider för att de gör saker inom Sverok. Men varför stannar de kvar då?!
Och de har en förmåga att döda engagemanget hos oss nya glada sverokare. När man hamnar i en grupp sverokare så är det lite granna så att det är fint att vara bitter på Sverok, och jag som ny känner mig fruktansvärt malplacerad som faktiskt tycker att det jag gör är kul. Som tycker att det är något som är givande.
För att inte tala om misstron. Och traditionsbundenheten.
Vissa traditioner är säkert bra (The iPebble said something about "Why ruin a working concept?") men om jag arrangerar så vill jag att det ska arras efter mina regler. Och om jag vill ha koll på hur mycket mjölk det finns kvar själv så innebär det att jag inte uppskattar om folk plockar mjölk i kylen utan att fråga först.
Och vad var det för påstående? "Hoppas att det inte är allt"?!
Misstro. Trot eller ej, men jag har något slags hum om vad jag gör. Faktiskt.
Jag tror jag börjar förstå det där med de bittra sverokarna som ändå stannar kvar. För det är ju kul, men ändå sitter jag här och är, just det, bitter.
Fast jag har ju andra organisationer som jag kan arra inom. Varför stanna i Sverok?
I Sverok får du väldigt stor frihet om du har tillräckligt med skinn på näsan för att kunna ta över skorna. Se till att fylla ut dem, och garanterat se till så att man inte blir svarslös mot ett "men vi brukar göra såhär".
Om det inte vore för skitsnacket.

Och studsande bollar.
Kramabstinens. Jag vill ha sällskap. Någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hi, please use a nick even if you go anonymous, it makes conversations easier.
Also, do attempt to be kind in your comments!