fredag 11 januari 2008

Glasögon

Igår trillade mina glasögon i bitar. Igen.
Nu sitter det en mutter på skruven, ty jag har tappat en skruv från samma hål fyra gånger nu. Fyra gånger på mindre än sex månader. Senast jag fick ny skruv isatt var 27 december. Den satt uppenbarligen till den 10 januari. Jag misstänker att gängorna börjar bli slitna.
Det skule inte förvåna mig heller, jag har haft glasögon i snart sju år, jag är inne på mitt andra par bågar, och de bågarna har överlevt tre glasbyten.
Mitt andra par bågar är ett par mörkt gröna med kattögonform. De är fantastiska och jag tycker mycket om dem. Dock hade de behövt, för att jag ska trivas med dem i nuläget (vilket inte gör någon skillnad, glasen i bågarna är för svaga iaf. Mesa ser ingenting.) behöver de vara ungefär 0.5 cm bredare.
Nå, nu är det bestämt att jag ska införskaffa nya glasögon.
Jag har tre bågar hemma för att prova, ty det är viktigt att det är bågar jag känner mig bekväm med.
Far blidde litet frustrerad när vi informerade om att jag är i behov av nya glasögon.
Mina glasögon går på åtskilliga tusen...

Nå, det blir nog bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hi, please use a nick even if you go anonymous, it makes conversations easier.
Also, do attempt to be kind in your comments!