söndag 18 november 2007

"Tusen nålar och hästabettet. Vände aldrig tredje kinden till. Jag slog aldrig tillbaka. Ni trodde jag var för feg, men det var jag som var sudditjuven. Fick ni så ni teg." - Emil Jensen.

Jag förstår inte varför hans musik, hans texter, berör mig så djupt.
Egentligen vet jag mycket väl varför texterna berör mig, det är så smärsamt att känna igen sig.

Musik är en essentiell del av mitt liv. Det betyder så otroligt mycket för mitt välbefinnande.
I don't like music. I live of it.
Niña brukar säga att "I breathe it." om musik.
Och när texter som hör till detta livsnödvändiga slår an på strängar man ibland önskar att man inte haft... jag vet inte. Det är positivt, det är erfarenheter som, även om de inte är så trevliga, gör mig starkare. Det är negativt eftersom det river upp minnen och whatnot som jag inte vill ha med att göra.

Jag försökte faktiskt undvika att slå tillbaka.
Och i sig så tror jag att jag lyckades med det.
"gjort blir aldrig ogjort" - Också det en sanning.

Och åter igen så tänkte jag så mycket mer, men kunde inte få ut det i fina ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hi, please use a nick even if you go anonymous, it makes conversations easier.
Also, do attempt to be kind in your comments!