tisdag 6 november 2007

Skolfoton och Elevbild i Hörby

De har gjort bort sig igen. Varenda gång. Varenda Gång!

Låt se... Jag har gått i skolan i 12 år. Jag har tagit skolfoto, en, två... fem... nio... Tolv gånger.
En gång (EN!) har det varit komplikationsfritt. Det var den gången det var Elevbild i Svedala som tog bilderna. De resterande elva gångerna har det varit Elevbild i Hörby, och varenda gång har de ställt till det. I fjol fick jag inga bilder alls, trots beställning. När jag gick i åttan fick vi hem en faktura, på vilken de deklarerade att vi inte skulle få paketrabatten, att de la till 8% på kostnaden i förseningsränta samt en administrativ kostnad på 50.- för påminnelsen. Fine, om vi faktiskt hade varit försenade med betalningen. Problemet var bara att vi överhuvudtaget inte hade fått bilderna, än mindre fakturan.
I år har de bara skickat med fel klasskort.
Fel klass, från skolkortsfotograferna liksom.

I övrigt så är jag sjuk.
Feber. Mycket feber. Närmre fyra grader över min normala kroppstemp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hi, please use a nick even if you go anonymous, it makes conversations easier.
Also, do attempt to be kind in your comments!