fredag 26 februari 2010

Att så försiktigt flyga för första gången.

Idag skrev jag de två sista midtermsproven för den här omgången. Det var inte alldels hemskt.
Matten gick väl sådär, och programmeringsprovet var riktigt roligt.
Helen har deklarerat att jag inte är riktigt klok som tyckte det, men det var roligt, förhållandevis enkelt (även om jag tror att jag gjort något fel i area-formeln. Kochs snöflinga ska väl inte minska i area? *confused*)
Jag vet inte riktigt varför jag tycke att det var så kul som det var, egentligen är programmering rätt så frustrerande och det är när man har tillgång till anteckningar, kommandolistor, tidigare program och liknande.
En tanke jag hade när jag precis gick ut ur rummet var att det är lite som att testa sina vingar, en första provflygtur.
Vem som helst kan kopiera kommandon från en lista, men att själv kunna kommandona och veta hur syntax ska se ut för att det ska fungera... Det är upplyftande att känna att man nog kan lära sig det där.
Det är en form av glosor och grammatik som är underhållande och lätt att förstå.
Jag kanske kan komma att tycka om att studera språk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hi, please use a nick even if you go anonymous, it makes conversations easier.
Also, do attempt to be kind in your comments!