söndag 1 november 2009

Allt förändras med tiden.

Som tiden går. Det är mer än sex år sedan hon kom in i mitt liv.

Hon som tvingade mig att se migsjälv i ett nytt ljus. Hon som tvingade mig att inse att jag är jag oavsett vad som händer. Hon som fick mig att se världen med nya ögon. Hon som lärde mig att inte allting är svart och vitt. Tänka själv kunde jag, men tänka utanför min egen referensram var ännu ett svårt koncept.
Hon som lärde mig hur en förälskelse skulle kännas.

Som tiden går.

Det är också mer än fem år sedan hon försvann.
vi pratar om en tidsram som säger att det skedde innan Katt kom in i mitt liv. Och innan Jag. Och innan the iPebble.
När the iPebble kom att bli en del av mitt liv så hade jag redan gått vidare.
Katt var den som höll mig uppe. Just då insåg hon det nog inte, men hennes stöd och vänskap var det som höll mig vid liv.

Det är mer än fem år sedan jag blev gammal.
Första gången jag genomled någons frånfälle ensam.

Kanske är det dags att låta henne komma tillbaka?

Jag är en annan nu, jag har läkt mina sår.
Jag är en annan nu, inte vilsen och kär.
Jag är en annan nu, jag är modig och vacker och stolt över allt som jag är.



-Och det utgår bonuspoäng till alla som vet varifrån ovanstående textrader stammar.


Vad som orsakat tankarna? Ett samtal. En bild. En sång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hi, please use a nick even if you go anonymous, it makes conversations easier.
Also, do attempt to be kind in your comments!