lördag 24 maj 2008

Musik och podradio

Jag lyssnar mycket på webradio. Jag gillar podcasting, podradio, det är så lätt att hitta stationer som har nischat sig på just det som jag tycker absolut mest om inom musik.
Oavsett om det jag känner för att lyssna på skulle vara klezmer eller indierock eller fiskmusik.
Personliga favoriten är Soma FM, som har stationer med indie, ebm/idm, house/trance, jazz, världsmusik etc. Allt jag vill hitta hittar jag där.
Många gånger får låttitlarna mig att reagera. De speglar vad jag tänker, tycker och känner.

Dagens skörd:

Late Nineties Bedroom Rock for the Missionaries,
I'm hoping that it stays just this broken.
And I'm a rainbow girl.
The greater time, the greater time.
And I'm hoping that it stays just this broken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hi, please use a nick even if you go anonymous, it makes conversations easier.
Also, do attempt to be kind in your comments!