onsdag 24 mars 2010

Livet just nu.

Det ter sig som om vi har ett boende för nästa år. Jag klagar verkligen inte. Jag hoppas på att kunna lägga rabarber på det trekantiga rummet, men oavsett vilket rum jag får så är jag nöjd.
Vi lär kunna skriva på kontraktet när som helst nu, vilket jag uppskattar.

Utöver det så verkar det som om vi kan förvara våra saker i huset fram tills vi flyttar in på riktigt, vilket ju också är trevligt.

Utöver det så ska jag till London på Lördag och umgås med Sissi. Jag har även för avsikt att turista lite när det sker.

Om tre veckor åker jag hem. Jag vill verkligen hem nu. Jag antar att det har med vännerna att göra. Jag tycker mycket om folket här, de är roliga, trevliga och de inkluderar mig, trots mina knepigheter (så till den milda grad att de i Lördags kom och hämtade mig för att vara säkra på att jag dök upp på filmkvällen hos Rob). Jag tycker mycket om dem.

Ja, i Lördags var det filmkväll hos Rob och Cait (som är färdig att explodera, tror jag. Beräknat datum är om en vecka eller sådär. Pojke. De pratar om Theodore. Amy sa något annat pojknamn som Rob tydligen gillade. Jag antar att de försöker följa det irländska temat...) vi såg någon komikers show, som var rolig, de delarna jag förstod. Det var lite svårt att hänga med, och svårt att höra. Men ja, det jag hörde var underhållande. Sen såg vi "The Illusionist" som var alldeles, alldeles underbar!

I fredags så gjorde jag middag till Jon och Ben, och det var väl trevligt. Varpå vi gick till The Venue för att vara närvarande när resultaten i valet offentliggjordes. Jag är inte glad åt resultaten, men vad ska man göra? Det är det demokratiska beslutet. Annars ägnade jag mest tiden åt att vara förundrad över varför i hela fridens namn folk väljer att umgås i klubbmiljö. Högljudt så att man inte kan föra en vettig konversation, mycket folk, varav merparten är fulla/påverkade eller bäggedera. Nej. Jag förstår det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hi, please use a nick even if you go anonymous, it makes conversations easier.
Also, do attempt to be kind in your comments!